PRACTICAL MARKETING AND SELLING, STAGE TRAINING SPECIALIST COMPANY

Wednesday, 23 September 2015

HOW TO BUILD AND KEEP A P.U.S.H (PROSPECTS) LISTS

HOW TO  BUILD AND KEEP A  P.U.S.H (PROSPECTS) LISTS

Among all the stages of selling, the most important one is PROSPECTING. 

 

WHAT IS PROSPECTING?

 

Prospecting is the act of searching for something of value. That is, something 

that have value for your products and services. Something that have need(s) 

and at the same time have the financial strength (capacity) to pay for your 

product(s) and services. Remember, it is not everybody who need your product 

and service can afford to pay for it. (That is, PAYING CUSTOMERS!!)

 

TYPES OF PROSPECTING 

 

There are 3 types of Prospecting namely;

 

1. Cold call prospecting:- this is one of the important ways of prospecting by 

talking to somebody you are meeting for the first time on the road or in his office.

 

2. Referrer prospecting;- this is also an important way of getting prospects, 

through someone you already know. That is, through your existing clients, 

friends and family

 

3. Self-lists prospecting:- this is prospecting through listing out of the people you know or have contact with in life.

 

Prospecting is not just for the insurance salespeople. Every organizations 

need it. Make a list including everyone you can think of who might need your 

product(s) or services. Don't be too selective. Think about every situation 

where you come across difference people. 

        

             - List out Friends

             - Business Associate

             - Members of Organization you belong to 

             - Your Church or Mosque members 

             - Old school Association 

             - People you buy products and services from

             - Your existing clients

             - e.t.c

             

put all their names on a note book not sheet of paper, if you use computer or pad 

or phone that have notepad use it to record their names and all other important 

information like the addresses and phone numbers, include on the list every 

important information. note! get the names down even if you will need to look 

for the other information like the phones and addresses in other to contact them.

 

Always remember to check your list daily, anytime you have a break in business 

from the customers you are servicing, add to the list regularly as new people 

come to your mind. Once people on your list become your real prospects 

(that is; once they have a need or have indicated some interest on your products)

promote them to your “card file” or “prospects file” on your book or computer

or pad or phone. And use this file for follow-up. Then, create more activity books 

for your prospects to capture all the recent conversation you have with them. 

 

Don't just wait for people to wander into your place of business. Contact them 

make it your habit to reach out to potential clients. But! Don't do it in such a 

way that it will look as if you don't have any other place to go. 

 

I will like to site an example of a young man who i will like to call Dave, Dave 

was a retired police man who decide that he wanted to start his own business 

and be his own boss. He had no experience and wasn’t even sure of what to do.

For his first venture, Dave worked out a deal with a wholesaler of small

appliances. Dave could get good quality products at a very attractive price.

He set up a small store and at first, he did what almost every other store owner 

does. Dave ran a few newspaper advert and waited for customers to come 

in and buy. Guess what? No body came so, instead of sitting around waiting 

he created a lists of people he knew and began to call them. His pitch to them

was low-key. He simply told them the truth; he had started a new business 

and it was going pretty slow. He wondered if they new anyone who might have

a need for a small appliance.

 

In other words, he just asked for business surprisingly, it was a revolutionary 

idea! Of course it isn’t. It common sense, yet how many small store owners 

do you know who do this?

 

Dave’s story has a happy ending as you might guess. He succeeded in his first

store and went on to develop a chain of appliance stores that have earned him 

a handsome living

 

By KOLADE Adeleye (Don Akkot)

Practical Marketing and Selling Trainer

(Expert & Consultant) 

 

Please contact us through: 

our website: www.ffanigeria.com, our blog: factfocusakkotian.blogspot.com

our facebook: factfocus akkotian, our linkedin: factfocus akkotian Int’l. Ltd

our twitter: @akkotian, our google+: factfocus akkotian Int’l Ltd

also e-mails us:

info@ffanigeria.com, donakkot@ffanigeria.com

marketingconsultant@ffanigeria.com, factfocusakkotian@yahoo.com

You can call us:

+2348034184719, +2348057524151,+2348096197495

BB PIN: 2BA2B5E5    WHATSAPP: 08057524151



No comments:

Post a Comment